fredag 2. juni 2017

Guds befalinger @ Bibelstudie


-- Jeg skyndte meg og drøyde ikke med å holde Dine bud. -- Salme 119:60

********

Bibelen er full av livsinstruksjoner. De kalles Guds befalinger. Og Han forventer at vi skal adlyde Hans kommandoer med en gang.

Tenk deg om en foreldrer forteller et barn og gjøre noe, og han eller hun sier "jeg skal tenke på det".
Ville det ikke være konsekvenser?

Men vi gjør det til Gud hele tiden. Gud sier at Han vil at vi skal gjøre noe, og vi sier, "Jeg skal tenke på det".

Vi har ikke den slags myndighet. Det er ikke annerledes enn et barn som forteller en forelder. "Jeg skal tenke på det". Men når vår Skaper forteller oss og gjøre noe, forventer Han at vi skal gjøre det - nå. 

Bibelen sier: -- Jeg skyndte meg og drøyde ikke med å holde Dine bud. -- Salme 119:60

Så hva har Gud fortalt deg og gjøre det du ikke har begynt og gjøre ennå? Hva venter du på? Gud har dine beste interesser på hjertet. Gå videre og gjør det Han har fortalt deg og gjøre. 



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...