onsdag 14. juni 2017

Gud er god @ Hverdags innlegg om hvordan det går med meg


Hei kjære blogg lesere :-) Jeg tenkte og komme med et hverdags innlegg, i går skrev jeg at formen ikke var bra, men jeg har en god nyhet, ikke bare en men to - dere vet hvor mye jeg har slitt med psyken min i mange år, og da mener jeg mange år, jeg ble innlagt for første gang som 17 åring, inn og ut av psykriatrisk i mange år, det har gått noen år siden sist jeg var innlagt, men dere vet jo at jeg har slitt i perioder i ettertid også, veldig mye faktisk, men nå har jeg ikke slitt på veldig lenge og det kan jeg takke Jesus for <3 - Jeg har det så bra og har hatt det lenge, vet mange lurer på hvordan det går, så derfor ville jeg oppdatere dere på den fronten også :-)

Så som dere vet så snakket jeg i går om at jeg skulle gå all in med lavkarbo, vell det har gått to dager og jeg kjenner allerede bedring, jeg vet Bibelen snakker om og ta vare på helsen vår og dette har jeg blogget om flere ganger og det er absolutt noe jeg ønsker og gjøre, jeg har gjort det veldig lenge - over flere år, men så har jeg gått på feil kosthold, jeg sier ikke at lavkarbo nødvendigvis er det rette kostholdet, fordi vi alle er forskjellige og unike, så man må finne det kostholdet som passer en best selv, dere vet jo jeg har glutenallergi, og melkeallergi, lavkarbo er glutenfritt og når det er snakk om melk i kostholdet, bruker jeg melk jeg tåler -. jeg er kjempe motivert og ettersom jeg merker bedring allerede etter så kort tid, blir jeg da enda mer motivert, jeg tenkte egentlig skulle trene i dag, men når det gjelder trening må jeg vente litt, jeg skal til behandling imorgen for ryggen, og jeg satser på at da blir det bedre også :-) - men jeg har bakt i dag, jeg fant på en av oppskriftene selv, og det var lavkarbo langpanne brød, så bakte jeg lavkarbobriks og lavkarbo musli - så nå har jeg mat for en stund :-) 

Jeg skal straks sette i gang med middagen, det blir litt sen middag i dag, jeg blir så mett når jeg spiser lavkarbo - og det som er, er at jeg har insulin resistens, og når jeg ikke da kjenner jeg er sulten (noe jeg gjorde veldig mye av før, gikk nesten konstant sulten) - så må jeg ha på alarm på og spise hver fjerde time - sånn at jeg ikke ender opp med og få lavt blodsukker, det er veldig ille når jeg får det, derfor har jeg funnet en veldig fin ting som passer for meg og det er alarmer på mobilen, eller nedtelling, så nå er det starks så jeg kan begynne med middagen og det kjenner jeg at jeg gleder meg til, for i dag skal jeg finne på noe godt og sundt og lavkarbo og spise :-)

Så ser jeg veldig mot fremover, sommerferie, selv om vi ikke har noen spesielle planer, så  blir det veldig bra, og koselig :-) vi får se om vi finner på noe, men uansett så blir denne sommeren her bra, jeg har noen idèer på en drøm jeg har, jeg kan fortelle mer om den senere, så kanskje jeg jobber litt med det i sommer også :-) 

Jeg skal uansett på en dagstur med mamma til Oslo - det er ihvertfall planlagt, og da drar vi tidlig og jeg gleder meg masse :-) 

Ellers har jeg veldig mange fine rutiner jeg har fått kommet i gang igjen med i dag, jeg har hatt de samme rutinene før også, men så ble jeg så dårlig fysisk, men nå er det godt og få kommet i gang igjen, også gleder jeg meg til ryggen blir bedre , sånn at jeg får begynt og trene igjen :-)

Uansett så er humøret på topp - jeg har det bra og jeg koser meg i hverdagen :-) Ønsker dere en velsignet kveld <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...