søndag 18. juni 2017

Psykisk sykdom og nyheter og media @ Tanker



Hei kjære blogg lesere og riktig fin søndag til dere :-) I dag vil jeg blogge om et tema som jeg faktisk er veldig engasjert i - nå er det veldig mye jeg engasjerer meg for og som jeg synes er veldig viktig - men dette tema er faktisk noe jeg har tenkt veldig mye på og som jeg merker har stor innvirkning på meg og mange andre jeg kjenner, men også ikke bare mange andre jeg kjenner , men flere mennesker i denne verden. Og det er nyheter og psykisk sykdom.

Vi mennesker som lever i år 2017 vet veldig veldig mye om det som skjer i verden, vi vet omtrent alt, men hvorfor gjør vi det? Jo fordi det eksploderes rundt oss med elendigheter fra nyhetsverden, og vi kan ikke kontrollere det, hvis vi tenker tilbake på da vi var ung og før det, vi visste lite om det som skjedde i verden, og faktisk var det ikke så mange som slet psykisk, vi skremmes  av media, media sprer frykt og psykisk sykdom har eksplodert som aldri før, media ødelegger oss, vi vet for mye, og vi vet for mye av ting vi ikke har godt av og vite, ting vi ikke trenger og vite, og vi sliter som aldri før,  vi stresser som aldri før, vi har frykt, en intens frykt, vi er redde for fremtiden, vi er også redde for nåtiden og vi har en konstant press rundt oss.

Men jeg tror ikke det var slik Jesus ønsket at vi skulle ha det, faktisk tror jeg ikke det i det hele tatt, mennesker skaper frykt, og Jesus sier i Guds Ord at vi ikke skal frykte, det er tonnevis av Bibelvers i Bibelen om at vi ikke skal frykte, og allikevel gjør vi det.

Men vet dere hva, vi skal ikke klandre oss selv, det er media sin skyld, jeg sier ikke bare at media er elendighet og bare skriver om elendighet.

Men for mange som sliter psykisk, så mangler vi ofte det filteret som skiller ut diverse ting, jeg gjør det og jeg har blitt påvist det, jeg har vanskelig for og skille ut diverse ting i hjernen min og stresser veldig og det er ikke bra.

Så jeg skriver dette innlegget like mye til meg selv,  men jeg tenkte og fortelle dere noe, når jeg ikke sjekker vg, og jeg ikke ser på nyhetene, når jeg dropper det ut og ikke sjekker sosiale medier like ofte, da har jeg det mye bedre.

Jeg vil komme med en anbefaling til dere, prøv noen dager og ikke sjekk nyhetene, se om dere har det bedre da. Hvis det, prøv dere litt frem, prøv og gjør andre hyggelige ting og se om dere liker det og trives bedre med det.

Prøv og lev i nuet, ikke bekymre dere og tenk så mye på fremtiden, tenk på nåtiden, ingen av oss vet hva som vil skje i fremtiden, og faktisk synes jeg det er veldig godt og ikke vite hva morgendagen vil bringe, nyt dagen, ikke bare dagen, men hver dag - vi har fått det i gave fra Gud.

Jeg tror ikke vi har godt av og vite for mye. Bare noen tanker fra meg på en søndag, vit at jeg bryr meg om dere og vil alle mennesker godt, jeg ber så mye for mine blogg lesere - hver eneste dag faktisk og jeg vil at dere alle skal ha det bra, og det til en hver tid - klem fra meg til dere <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...