onsdag 21. juni 2017

- Hvordan jeg prøver og komme meg ut av angsten -


Hei kjære blogg lesere :-) Jeg har en periode som er fyllt med angst, dette ønsker jeg og være ærlig om og dessverre har det gått ut over bloggen i det siste, grunnen til at jeg velger og være ærlig, er fordi det er så mange som sliter med det samme som meg, også blant kristne, det vet jeg utifra alle mailene jeg får, alle meldinger via facebook osv. Så jeg vil si at det er ikke noe og skamme seg over og jeg ønsker og være der for dere, og jeg ønsker og være en venn, en person som bryr seg, som bryr seg oppriktig, som jeg har sagt til dere tidligere, så ber jeg for hver en av mine blogg lesere, har dere noen spesielle bønneemner, så ikke nøl med og ta kontakt med meg <3 Jeg ønsker og være her for dere, dette er også mye av grunnen til at jeg valgte og opprette denne bloggen, fordi jeg vet så utrolig godt hvordan det og slite føles, hvordan det føles og slite som kristen, hvordan Jesus hjelper meg og har reddet livet mitt, jeg ønsker og dele min historie for at dere ikke skal føle dere alene, samt at jeg ønsker og dele Bibelstudie innlegg - og det er virkelig Jesus 4 a Reason.

Så over til det innlegget handler om, og det er  hvordan jeg prøver og komme meg ut av angsten.


Det aller første jeg gjør at jeg leser i Bibelen min, finner ord som kan hjelpe, trøstende ord og jeg Ber, jeg Ber så mye, ofte kan jeg gråte til Gud, og jeg vet at Jesus forstår, Han hadde så angst at Han svettet blod. For meg er den største trøsten og hjelpen jeg kan få er igjennom Jesus <3 Han er Den som hjelper meg <3 Jeg hører også på lovsang når jeg er lei meg eller har angst, det er godt og høre på lovsang.


Kaffe, kaffe og Bibellesning er koselig, en te kopp også, men nå er jeg veldig glad i kaffe da, MEN kaffe kan gi mer angst, det er viktig og tenke over , 2-3 små kopper kaffe går greit for meg, og resten bytter jeg ut med koffeinfri kaffe :-) I det siste har jeg en gang om dagen (ikke alltid hver dag, men ofte) laget meg krem og har det oppi koffeinfri kaffen på kvelden, det er så godt, men det holder med den ene koppen for det er veldig mettende, men det er ekstra kos, og jeg tenner gjerne noen telys, og koser meg med den koppen, fordi det er viktig og nyte de små tingene i hverdagen også, selv om man ikke har det bra, prøv og finn noe som gjør deg glad.


Og skrive er veldig godt, men jeg liker også og planlegge og lage meg noen nye rutiner, planlegge ting jeg vil gjøre, noe som gjør at jeg gleder meg til noe, har noe og se frem imot og drømme mot :-) det trenger ikke være store ting, men små ting jeg kan glede meg til, sånn som f.eks en tur på cafè med noen, ut og ta bilder i naturen, en gå tur og diverse, det må ikke være en ferie, med noe jeg vet kan gjøre meg glad og som jeg kan se frem imot :-)

Ellers liker jeg og scrolle internett etter inspirasjon, bilder som gjør meg glad, der er det mye og finne på we heart it og tumblr, om dere ikke har appen kan dere søke på google bilder, men avslutt søket på enten we heart it eller tumblr, eks: Biblestudy inspo tumblr


Blomkål og brokkoli purè


Lavkarbo briks


Lavkarbo fløyelsesgrøt

Mat: Ååh mat gjør meg glad, og bake, og lage og finne på oppskrifter selv, og lykkes med noe er en seierfølelse, en god følelse, og det gjør meg ekstra glad hvis maten faller i smak hos andre også :-) jeg elsker og bake og lage mat, det gjør meg glad - men det jeg synes er viktig er og finne et sundt kosthold som gjør kroppen glad, jeg har funnet ut at lavkarbo er det kostholdet som passer meg best. Så jeg spiser slavisk lavkarbo og det merker jeg stor forskjell på den fysiske helsen min, men også den psykiske, for jeg har det mye bedre når jeg spiser god og sunn mat :-)

Trening er også viktig, kroppen skiller ut sitt eget lykkehormon, som heter endorfiner, man kan trene seg frisk, og man trenger ikke trene hard trening, en går tur , en halv time hver dag er bra, bittelitt bevegelse iløpet av dagen, går du tur får du også frisk luft, og det gir ihvertfall meg mye, jeg er i gang med og skrive et nytt treningsprogram, jeg merker det motiverer meg veldig, jeg er ikke medlem av noe treningsstudio, så alt trener jeg hjemme, men nå tenkte jeg og også være flink til og bruke youtube for alt det er vært, youtube er gratis og der ligger det så mange fine treningsvideoer :-) hurra!

Dette var mine tips til og komme ut av angsten, tips jeg driver med selv og allerede i dag er dagen min litt bedre etter at jeg har jobbet mye med disse punktene over, jeg skal blogge Bibelstudie innlegg senere i dag, jeg jobber med det, samtidig som jeg blogger dette innlegget, vet ikke helt når innlegget blir ferdig, men det kommer iløpet av dagen :-) jeg ønsker dere en velsignet dag <3






Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...