mandag 8. mai 2017

5 Vinnende valg som vil endre livet ditt. @ Bibelstudie



-- Derfor om noen er i Kristus, er han en ny skapning. Det gamle er forbi. Se, alt er blitt nytt. -- 2.Korinterbrev 5:17

Vi lærte i forrige innlegg at vår identitet er basert på våre valg. Her er fem vinnende valg du kan gjøre som vil endre livet ditt:

1. Jeg kan velge og bli sunnere. I stedet for og beklage at du ikke har en olympisk kropp, kan du finne måter og øke energien din, senke stresset og få mer søvn og ha mer kraft. Salme 119:73 sier:
-- Dine hender har dannet meg og gitt meg livsgrunnlag. Gi meg forstand, så jeg kan lære Dine bud. -- Salme 119:73. 

2. Jeg kan velge og få flere eller nye relasjoner. Frykt for avvisning forhindrer forbindelse, og den eneste måten og kvitte seg med, er og gjøre det du frykter mest. (Her snakker jeg like mye til meg selv) Lær kommunikasjonsferdigheter, erstatt dårlige relasjoner og nå ut til andre.
-- Jag etter kjærligheten... -- Litt av 1. Korinterbrev 14:1 

3. Jeg kan velge og stole på Gud, uansett hva som skjer. -- Jeg vil love Herren til enhver tid, Hans pris skal alltid være i min munn. -- Salme 34:2  Når du kommer til et punkt i livet ditt der du skal si, "Jeg lover Herren uansett hva som skjer", det er en trygghet du ikke finner hvor som helst. Det er en tillit bygget på et forhold til Gud!

4. Jeg kan velge hva jeg tenker på. Gjennom det 20 århundre trodde forskere at den voksne hjernen ikke kunne endres. Når en nobelsprisvinner viste at du kan endre hjernen din, hørte endelig vitenskapen på Bibelen. -- Og bli ikke dannet lik denne verden, men bli forvandlet ved fornyelsen av deres sinn... -- Litt av Romerne 12:2 Selve ditt er skapt av dine minner, og dine minner er skapt av dine mentale vaner. Gi hjernen din sannhet : Guds Ord.

5. Jeg kan velge Jesus som Frelseren min. Jeg snakker ikke bare om at Jesus frelser deg fra dine synder. Jeg snakker om og la Jesus være Frelseren din hver dag. Og la Jesus redde deg og gi deg muligheten til og følge med på valgene du tar. -- Derfor om noen er i Kristus, er han en ny skapning. Det gamle er forbi. Se, alt er blitt nytt. -- 2. Korinterbrev 5:17

Du kan velge hvor mye Gud velsigner livet ditt. Han venter bare på deg. Når du velger disse fem valgene, gir Gud deg en vinnende hånd.

La oss be denne bønnen sammen i dag:

-- Kjære Gud, livet mitt og andre har behandlet meg på en måte jeg ikke liker, men jeg takker Deg. Takk for at Du skapte meg i Ditt bilde og at jeg kan ta valg. I dag, i kraft og styrke, velger jeg og bli sunnere. Jeg velger og gjøre de tingene som vil gi meg mer energi og et sunnere sinn, kropp og følelser. Herre, jeg velger og bygge sunne relasjoner. Jeg vil at kjærligheten skal være mitt største mål. Jeg vil at mitt liv skal bygges på kjærlighet.
Gud jeg velger og stole på Deg uavhengig av omstendighetene. Jeg vil prise Deg uansett hva som skjer! Herre, hjelp meg til og fylle mitt liv med positive minner og sannhetens ord. Mest av alt, Jesus, velger jeg Deg som min Frelser. Jeg trenger Din frelse, men jeg trenger også Deg for og redde meg fra meg selv. Jeg ber dette i Ditt navn. Amen --



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...