onsdag 31. mai 2017

Er troen vår vært det? @ Bibelstudie


-- For hva gagner det et menneske om det vinner hele verden, men taper sin sjel? Eller hva kan et menneske gi i bytte for sin sjel? -- Matteus 16:26

******
Paulus forteller oss i 1.Korinterbrev 15:19:

-- Hvis det bare er i dette livet vi har satt vårt håp til Kristus, da er vi de ynkeligste av alle mennesker. -- 

Hvorfor sier Paulus dette? For det første er det ikke lett og leve for Kristus i en verden som ikke liker Kristus.

Så her er et av de viktigste spørsmålene du noen gang kan svare på. Er troen vår vært det?

Alt i livet har en prislapp. Når du sier ja til noe, sier du nei til noe annet. Er prisen verdt og følge Jesus?

I Matteus 16:26, sier Jesus: -- For hva gagner det et menneske om det vinner hele verden, men taper sin sjel? Eller hva kan et menneske gi i bytte for sin sjel? --

Noen mennesker handler sin sjel for verdslige ting - som penger, berømmelse og materialisme. Din sjel er verdt så mye mer.

Paulus skjønte dette. Når Paulus deler sitt vitnesbyrd i Filipperne 3:7-8, sier han:
-- Men alt det som var en vinning for meg, det regner jeg som tap for Kristi skyld. Ja, så visst regner jeg alt som tap sammenlignet med det som er så mye mer verd, kunnskapen om Kristus Jesus, min Herre. På grunn av Ham har jeg lidd tap på alt, og jeg regner det som søppel, for at jeg skal vinne Kristus. -- 

Paulus skjønte at ingenting - ingen status, ingen penger, ingen glede - er verdt mer enn Jesus.

Vi trenger en ny definisjon av suksess. Meningsfylt suksess er ikke basert på hva vi har, vårt utseende, eller følelsen av bra. Virkelig suksess kommer fra og leve livet vårt på Guds verdier - og den ultimate belønningen for og nyte evigheten i himmelen.





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...