onsdag 10. mai 2017

Gud utvalgte deg til og bli en del av familien Hans. @ Bibelstudie



-- De som er utvalgt etter Gud Faders forutviten, i Åndens helliggjørelse, til lydighet og renselse med Jesu Kristi blod: Nåde være med dere og fred i rikelig mål! -- 1.Peter 1:2

Motløshet kommer, det gjør den alltid. Kanskje du føler deg motløs på grunn av vennskap, karriere eller sviktende helse.

Når motløshet kommer, kan du være trygg på en ting: Gud valgte deg til og være en del av familien Hans. Langt før du valgte Gud, plukket Han deg!

Bibelen sier i litt av 1.Peter 1:2: De som er utvalgt etter Gud... og videre leser vi i 1.Peter 2:9: -- Men dere er en utvalgt slekt, et kongelig presteskap, et hellig folk, et eiendomsfolk, så dere kan forkynne Hans underfulle storverk, Han som kalte dere ut av mørket og inn i Sitt underfulle lys. -- 

Gud valgte deg ikke på grunn av noe du har gjort. Det er på grunn av hvem Han er. Det spiller ingen rolle hvor bra du er, eller hvor åndelig du er, Gud frelste deg fordi Han elsker deg.

Og det er gode nyheter - veldig gode nyheter! Det er den gode nyheten som hele livet ditt skal bygges på.

Det er ingenting vi kan gjøre for og tjene vår plass i Guds familie, men vi kan hvile i sannheten at vi aldri vil miste vår plass i familien Hans. I 1.Peter 1:3 leser vi:

-- Lovet være Gud og vår Herre Jesu Kristi Far, Han som etter Sin rike miskunn har gjenfødt oss til et levende håp ved Jesu Kristi oppstandelse fra de døde. -- 

Din plass ved Guds bord er basert på Hans barmhjertighet, ikke prestasjonen din. Du fortjente ikke det i utgangspunktet. Du fortjener det ikke nå. Skaperen sier: - Jeg vil at du skal være en del av familien Min. -









Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...