mandag 29. mai 2017

Uansett hva folk sier, så er Gud med deg @Bibelstudie

-- Herren er ved min side. Jeg skal ikke frykte. Hva kan et menneske gjøre meg? -- Salme 118:6

********

Ikke fokuser på problemene dine. Fokuser på Gud og Hans løfter.

I 1 Samuel 30:6, forteller Bibelen oss om Davids reaksjon når han fikk kritikk.

-- David kom nå i stor trengsel, for folket snakket om å steine ham. For alt folket ble bitre i sjelen, hver mann på grunn av sine sønner og sine døtre. Men David styrket seg i Herren sin Gud. --

Når en kritiker kommer, må du ikke sladre til en kollega eller en venn. Finn styrke i Herren. Be "Herre, jeg vet at Du elsker meg. Jeg vet at du har en plan for livet mitt. Jeg skal stole på Deg."

David sier det sånn:

-- Herren er ved min side. Jeg skal ikke frykte. Hva kan et menneske gjøre meg? -- Salme 118:6

Folk kan mislike deg, men det kan ikke skade deg. Du trenger ikke andres godkjennelse for og være lykkelig. Du er så glad du velger og være. Du trenger ikke foreldres godkjennelse, en bror godkjennelse, en søsters godkjennelse eller en venns godkjenning. Herren er her for deg. Du trenger ikke være redd. Folk har sine meninger. Men hva så?

David skriver i Salme 119:11, jeg siterer begynnelsen:

-- I mitt hjerte har jeg gjemt Ditt Ord.. --

Det er det du trenger og gjøre. Slutte og lagre de negative tankene som kommer. Istedet høre på Guds løfter. Og stol på at Han vil gjøre akkurat det Han sier Han vil gjøre.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...