tirsdag 16. mai 2017

La Guds kjærlighet redde deg fra din frykt for og bli avvist @ Bibelstudie



-- Vend bort min vanære som jeg frykter, for Dine dommer er gode. Se jeg lengter etter Dine befalinger. Gi mitt liv i Din rettferdighet. La Din miskunn også komme over meg. Herre, Din frelse etter Ditt Ord! Så skal jeg ha et svar til den som håner meg, for jeg stoler på Ditt Ord. -- Salme 118:39-42

Frykt for avvsining kommer fra alle rettninger. Fra forhold, din familie, dine foreldre, på skolen, på jobb, fra tidligere venner, fra skuffelser, fra kritikk, bare fra ett blikk. 

Frykten for og bli avvist, kan hindre deg i livet på mange måter. 

Frykt for og bli avist forhindrer oss i og gi og motta kjærlighet. Tidligere vondt hindrer fremtidige relasjoner. Noen ganger sier vi "Jeg brente meg på en plate, jeg vil aldri røre den igjen." Problemer er at folk er ikke ovner. De forandrer seg.

Vår frykt for og bli avvsist er basert på to ting -

For det første må vi alle bli elsket, vi trenger alle høye doser av kjærlighet i våre liv for og være sunne individer. Gud sier "Jeg vil elske deg." Bibelen sier at Gud er kjærlighet. Vi må bli elsket. Og Gud sier. " Jeg vil elske deg."

For det andre tror vi at andre mennesker skal møte alle våre behov i vårt liv. Når vi forventer at noen andre skal møte alle våre behov, risikerer vi og få det vondt. Vi risikerer og bli avvist.

Vi kan velge og sette Gud først i livet vårt, for Han er Den eneste som til slutt kan møte alle våre behov.

Elsker Gud oss igjennom andre mennesker? Så absolutt. Vil Gud at vi skal elske andre? Ja. Vil Han bruke oss som kjærlighetskanaler? Ja det vil Han.

Men du vil aldri få alle dine behov møtt av noen personer. Gud mente ikke det skulle være slik. De har ikke nok kjærlighet fordi menneskelig kjærlighet er begrenset. Men Guds kjærlighet er ubegrenset og ubetinget. Uansett hvor dypt ditt behov er, kan Gud fylle det.





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...