søndag 21. mai 2017

Vær alene med Gud, og vent @ Bibelstudie



-- Herren er god mot dem som venter på Ham, mot den sjel som søker Ham. Det er godt å vente i stillhet på Herrens frelse. -- Klagesangene 3:25-26

Når livet ser ut til og falle fra hverandre, bli alene med Gud, og vent. Bibelen sier i Klagesangene 3:28: -- Han skal sitte alene og være stille, når det er Han som har lagt det på ham. -- 

De fleste av oss vet ikke hvordan det er og "gå inn i stillheten". Vi er alltid engstelige. Vi liker ikke og vente på Gud. Vi liker og ha en viss kontroll.

Hva betyr det og vente på Gud? Du setter deg ned, lukker munnen din og bare lytter til Gud. Du kan lese i din Bibel. Du kan be. Men mest av alt, du er stille foran Gud.

Angst kommer når vi ikke "venter på at håpet skal komme", som Jeremia forteller oss. Gud vil snakke med oss. Gud ønsker og gi oss håpet vi ønsker.
Alle linjene våres er opptatt. Når Gud ringer, er vi på en annen linje.

Hvis vi vil lytte til Gud og oppleve det håpet Han har for oss, må vi bli alene med Ham. Vi må "gå inn i stillheten" og være klar til og høre på Ham.

Jesus sier også dette i Matteus 6:6: -- Men du, når du ber, gå inn i ditt bønnerom! Og når du har lukket døren din, skal du be til din Far som er i det skjulte. Og din Far som ser i det skjulte, skal belønne deg åpenlyst. -- 

Vær ærlig mot Gud, og fokuset ditt vil skifte fra det og bare se dine problemer - uansett hvor overveldende det er - til Guds nåde.

-- Herren er god mot dem som venter på Ham, mot den sjel som søker Ham. Det er godt å vente i stillhet på Herrens frelse. -- Klagesangene 3:25-26

Det samme gjelder for oss. Uansett hvilken hindring du står overfor, vent på Guds rette timing. Vent og hør.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...