onsdag 31. mai 2017

Guds plan for deg startet allerede før du ble født @Bibelstudie


-- Før Jeg formet deg i mors liv, kjente Jeg deg. Før du ble født, helliget Jeg deg. -- Litt av Jeremia 1:5

********

Hvis du vil leve et liv med hensikt og mening, maksimer de styrker Gud har gitt deg. Finn måter og gjøre mer av det du gjør bra, og mindre av det du ikke gjør bra.

En grunn til dette er fordi Gud skapte deg for og være unik. Og Han ga deg et unikt formål. Bibelen sier:
-- Før Jeg formet deg i mors liv, kjente Jeg deg. Før du ble født, helliget Jeg deg. -- Litt av Jeremia 1:5

Uansett hva, kan du hvile i sannheten at Gud har hellige planer for deg. Han formet deg på forhånd for disse planene. Guds planer for livet ditt startet ikke i det øyeblikket du ble født, disse planene startet før fødselen din, når Bibelen sier at Han formet deg i mors liv.

Men her er den beste delen. Måten Gud formet deg, viser hvordan Han vil bruke deg. Med andre ord, du vil vite hva du skal skal gjøre med livet ditt, når du ser nøye og dypt på hvordan Gud skapte deg.

Ditt unike utseende - dine åndelige gaver, hjerte, evner, personlighet og opplevelser Gud ga deg - avslører din hensikt. Legg til side tid for og oppdage din hensikt, basert på hvordan Gud formet deg.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...