fredag 19. februar 2016

Et innlegg for meg og for de med mange bekymringer


Jeg kom over et Bibelvers i dag som fikk meg virkelig og tenke:

- Han skal ikke frykte for onde nyheter, Hans hjerte er standhaftig og stoler på Herren. - Salme 112:7 

Jeg har lett for og bekymre meg og jeg er kanskje ikke alene? Er det noe jeg gjør mye er og bekymre meg, rett og slett for alt og ingenting. Men i Guds Ord sier jo Gud at vi ikke skal frykte for onde nyheter, men stole på Herren. Bekymringer kan fort bli til en avgud og jeg skal forklare dere hvorfor:

Når bekymringene våres begynner og leve sitt eget liv og tar herredømme over tankene våres, da tilber vi bekymringene våres.

Men vi må forandre det og det er igjennom og ha tillit til Jesus. Igjennom og tenke på Jesus, igjennom og tilbe Jesus og Jesus alene. Ingen andre enn Jesus vet hva som foregår i sinnet våres. Jesus kjenner alle tankene våres, så vi må være bevisst på Jesus i tankene våres. Jesus gleder seg over hver minste tegn på tillit til Han. Når vi tenker ofte på Jesus, så sørger Han for og holde oss inntil Hans hjerte.

- Da jeg var barn, talte jeg som et barn, og jeg forsto som et barn og tenkte som et barn. Men da jeg ble mann, la jeg av det barnslige. - 1 Korinterbrev 13:11

La oss finne det lille barnet i oss, barnet som hadde null bekymringer, la oss tenke på dette barnet. Vi er alle Guds barn. Tenk deg selv sitte på Jesu fang, fortell alle dine bekymringer og la Jesus hjelpe deg. Vi trenger også og påminne oss selv på at vi er alle barn. Vi trenger også og være barnslige iblant og HUSK: Gud har humor <3



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...