torsdag 25. februar 2016

Finne pusten og lytte



-- Jeg er den gode hyrde, Jeg kjenner Mine, og Jeg er kjent av Mine. Som Min Far kjenner Meg, slik kjenner også Jeg Min Far. Jeg gir Mitt liv for sauene. Jeg har andre sauer, som ikke er av denne flokken. Dem må Jeg også lede, og de skal høre Min røst. Det skal være èn flokk og èn hyrde. Derfor elsker Min Far Meg, fordi Jeg gir Mitt liv, for at Jeg skal ta det igjen. Ingen tar det fra Meg, men  Jeg gir det av Meg Selv. Jeg har makt til å sette fri, og Jeg har makt til å ta det igjen. Dette budet har Jeg fått av Min Far. -- Johannes 10:14-17

La meg forklare dagen min som har vært nokså stressende, den har vært full av støy inni meg, for jeg har hatt alt for mye og gjøre, og alt for mye tok jeg på meg av ting og gjøre, så jobbet jeg med og få postet et innlegg, som egentlig var et helt annet enn dette, så sviktet nettet i leiligheten og jeg fikk fullstendig panikk, da jeg så hvor mye klokken ble og jeg ikke har fått postet et eneste innlegg, internettet har vært borte i flere timer nå. Jeg har prøvd og fått det oppe og gå igjen og nå er det endelig tilbake, etter og ha tatt sikringen mange ganger.

Det jeg vil frem til er at dette er livet. hverdagen, stresset, støyet. Vi stopper sjeldent opp og tenker over at Jesus er med oss.

Vi stresser med verden og får ikke stoppet opp og pustet, senket skuldrene og vite at vi lever. Vi er for opptatt av verden, av hverdagen med stresset og støyet.

I meditasjon sammenheng skal man finne sitt hvilested og jobbe med pusten, jeg har sagt lenge at jeg skal meditere over Guds Ord, det gjør jeg, men det er ikke alltid jeg prioriterer det slik og det er dumt. Jeg burde sette meg ned og lytte, lytte etter hva Gud vil fortelle meg. Jesus er jo alltid her.

Jeg er sikker på at om vi tar oss tid til og lytte, puste og stoppe opp i hverdagen, hvile - så vil det bli lettere, enklere og jobbe med det og etterhvert vil det komme seg naturlig og ta med seg overalt vi er.

-- Da skal dere påkalle Meg og gå av sted og be til Meg, og Jeg skal høre på dere. Dere skal søke Meg og finne Meg, når dere søker Meg av hele deres hjerte. -- Jeremia 29:12-13

-- Jeg gir dem evig liv, og de skal aldri i evighet gå fortapt. Heller ikke skal noen rive dem ut av Min hånd. -- Johannes 10:28

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...