torsdag 18. februar 2016

Løftet til Jesus


- Jeg er med dere alle dager -


Det var de siste ordene til Jesus før Han vendte tilbake til Himmelen. Jesus gir det løftet fremdeles til alle som er villige til og høre. Men mennesker tar dette løftet forskjellig. Noen kristne tror på dette løftet hver søndag formiddag, men de glemmer det så fort de går ut Kirkedørene. Noen mennesker er også redde for det løftet, de frykter at Jesus stadig fordømmer de. Andre kjenner til sannheten.

 Jesus er alltid sammen med oss fordi Han elsker oss. Jesus ønsker og være Lyset våres, Beskytteren vår og Frelsen vår. Fordi Jesus er med oss hele tiden, kan vært øyeblikk i livet våres være noe spesielt.

-- Herre Du har ransaket meg og kjenner meg. Hvor jeg enn sitter eller står, så vet Du det. Langt borte fra kjenner Du min tanke. Min sti og mitt leie blir gransket av Deg. Du kjenner nøye alle mine veier. Ikke et ord er på min tunge, se Herre, uten at Du kjenner det helt og fullt allerede. -- Salme 139:1-4

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...