tirsdag 9. februar 2016

Sette av mer tid for Bibellesning og Bønn



-- Og Jesus svarte og sa til henne: << Marta, Marta, du er bekymret og urolig for mange ting. Men ett er nødvendig. Maria har valgt den gode del, som ikke skal bli tatt fra henne >> -- Lukas 10:41-42

Med alle sosiale medier vi har i dag, alt hverdagslige stress, mas og alt som forventer av oss. Vi er ofte travle og har for liten tid til og sette oss ned, lese i Guds Ord, Be og bruke tiden sammen med Jesus. Jeg kjenner på det selv også, at jeg vil sette av mer tid til Jesus.

-- Søk Herren og Hans styrke! Søk alltid Hans ansikt! -- Salme 105:4

Jesus ønsker at vi stanser opp en liten stund, Han krever ingenting, men Han ønsker at vi stanser opp en liten stund. Legg fra deg mobilen, skru av pcen og logg deg ut fra sosiale medier, ta deg en pause og bruk litt tid sammen med Jesus. Jeg ønsker og gjøre det samme selv, sette av tid til Jesus. Det høres kanskje dumt ut, men uansett synes jeg verden tar for mye oppmerksomhet fra meg og kanskje noen av dere føler på det samme som meg?

Det er også viktig og legge tankene til side, ikke tenke på dagens plikter og problemer, legg det litt til side, bare for en liten stund, kanskje lenger. Tenk på hvor høyt Jesus elsker deg. Jesus vet nøyaktig hva som kommer til og skje i livet ditt, og du kan legge alle bekymringer på Han. Han som elsker deg for den du er, du er skapt i Guds bilde. Jesus sier vi ikke skal være bekymret, for Jesus skal gi deg akkurat det du trenger for og gå dagen i møte. Jesus velsigner deg, og jeg ønsker ihvertfall og bruke mer tid på Bibellesning og Bønn.




Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...