lørdag 13. februar 2016

Gud er vår gode Far


-- Men da tidens fylde kom, utsendte Gud Sin Sønn, født av en kvinne, født under loven, for å kjøpe fri dem som var under loven, for at vi skulle få del i barnekåret. Og fordi dere er sønner, har Gud sendt Sin Sønns Ånd inn i våre hjerter, som roper << Abba, Far! >> Derfor er du ikke lenger slave, men sønn. Og hvis du er sønn, da er du arving ved Kristus. -- Galaterne 4:4-7

-- Se hvilken kjærlighet Faderen har gitt oss, for at vi skal kalles Guds barn! Derfor kjenner ikke verden oss, fordi den ikke har kjent Ham. Elskede, nå er vi Guds barn. Og det er ennå ikke blitt åpenbart, skal vi bli lik Ham, for vi skal se Ham bli åpenbart, skal vi bli lik Ham, for at vi skal se Ham som Han er. -- 1 Johannes 3:1-2

Jeg synes det er så godt og lese i Bibelen, og etter at jeg opprettet denne bloggen, så har jeg ønsket og lære mer, jeg har ønsket og dele min erfaring, men også det jeg lærer når jeg jobber med innlegg som også gjør at jeg vokser i troen. Det er så godt! - Når jeg ser på Gud, så ser jeg på Gud som vår Far.

Jeg har gjort litt resurtch på ordet ABBA- ABBA kjenner vi jo som en svensk popgruppe som var høyt på hitlistene på 70 og 80 tallet, men ABBA som i popgruppe er ikke det som menes i Bibelen.

Ordet ABBA er et ord på Arameisk. Den dialekten som Jesus snakket. ABBA kan best oversettes som pappa,

Bibelen sier at vi kan kalle Gud for pappa, det liker jeg veldig godt. Ofte som barn sa vi : pappaen min er sterkere en pappaen din - vell Gud vår Pappa er sterkere enn noen :-)



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...