lørdag 13. februar 2016

Stillhet og meditasjon



                                                                Bilder @Privat

Meditasjon er kanskje noe man forbinder med Buddhisme, men meditasjon er så mye mer. Meditasjon har vært tabu i mange år, men har i det siste blitt mer en trend. For meg er meditasjon noe som jeg gjør i stillhet fremfor Gud, det er meg og Gud alene og jeg kjenner en god ro når jeg mediterer. Det er ikke sånn at jeg sier som i en av Politiskole filmene "jamaha jamah jamaja". Jeg pleier og be Jesusbønnen som går slik : Herre Jesus Kristus, Guds Sønn, forbarm deg over meg, en synder. Jeg beveger en og en kule mens jeg sier dette inni meg og stopper gjerne innemellom, hvor jeg reflekterer over det jeg ber.

For meg  har dette hjulpet mye på angsten min og har hjulpet meg mye igjennom dagene, ofte kan jeg kjenne meg litt sliten, men aller mest kjenner jeg en ubeskrivelig god ro og trygghet. Det er meg og Gud, noe unikt, en Bønn og noe jeg anbefaler.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...