fredag 26. februar 2016

Helbredelse eller hva da?




Mange vil kanskje si at jeg har vokst det fra meg, men jeg tror ikke på rene tilfeldigheter, jeg tror på Gud, en god Gud, ingen dømmende Gud. Bibelen forteller oss om helbredelse, jeg velger og tro på Bibelen, og jeg tror på helbredelse.

La meg forklare, jeg har vært inn og ut av sykehus siden jeg var 17, det har vært svette, blod og tårer og nå er jeg her, jeg er mye bedre - jeg kjenner ikke igjen den jeg var - den syke. Jeg er meg, en ny meg, en bedre versjon, en glad og lykkelig Benedicte.

Det fantes ikke håp, ihvertfall var det noen leger som sa at jeg kom til og være syk resten av livet, en lege hadde tro på meg, du kommer til og bli helt frisk en dag, sa han. Jeg vet ikke om den legen er kristen, men uansett så hadde han rett.

Jeg kan ikke tro jeg er her jeg er i dag, ei jente med sterke meninger, sterk tro og ei jente som ikke minst er glad og lykkelig, ei jente som har kjempet, men mest av alt hatt troen min og styrke meg på, på tross av at jeg lå i sykehus sengen og ikke klarte lese mer enn et Bibelvers om dagen, et bare, jeg var for sliten. Psyken tok all min energi, men jeg hadde troa, jeg hadde håpet og jeg stolte på Gud.

Jeg er evig takknemlig, jeg  takker Jesus hver dag. Jeg opprettet denne bloggen fordi jeg ville fortelle min historie og fortelle dere om en god Gud, ingen dømmende Gud. Jeg vet mange mennesker henger seg opp i hva gamle testamentet sier om Gud, men dette var før Jesus, Jesus som tok på seg all skyld og ga Sitt liv for oss.
Selvfølgelig har jeg kjipe dager, men det kan ikke sammenlignes som før, dette livet på jorda er en utfordring noen ganger, dette skylder jeg på syndefallet. Sånn er livet vårt, sånn er verden, og verden har ondskap, den har vanskelige tider, dette har vært siden skapelsen - når syndefallet kom.

Men vi må huske på at Jesus kom til verden, ikke for og dømme oss, men for og gi oss evig liv. Vi må bare tro på Han og stole på Han.

Livet er ikke alltid lett, sånn vil det alltid være, men Gud er god, Gud helbreder stadig mennesker over hele verden, og Jesus har reddet meg, Jesus er min frelser, vår frelser. Jeg elsker Jesus og takker Jesus hver dag for alt det fine Han har gjort for meg og fremdeles gjør.

Uansett hvor vanskelig ting kan være, er det viktig og være takknemlig, snu om det negative til noe positivt, be for at Jesus ordner det, hjelper oss og styrker oss, det finnes ingenting vi ikke kan klare sammen med Jesus. Ha en fin og velsignet dag alle sammen :-)





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...