søndag 14. februar 2016

Vi trenger ikke bekymre oss



Hei kjære blogg lesere :-) mobilblogger til dere da jeg nå ikke har tilgang til PC. Jeg tenkte og blogge litt om de mange bekymringene vi mennesker har. Vi bekymrer oss så mye og jeg er blant de som bekymrer meg mye. Det jeg har og si er at jeg ønsker og kunne bekymre meg mindre og at jeg kan stole mer på Gud! 

«Vær ikke bekymret for noe, men la i alle ting bønneemnene deres komme fram for Gud i påkallelse og bønn med takk. Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og deres tanker i Kristus Jesus.»
‭‭Filipperne‬ ‭4:6-7‬ ‭

Det er ikke alltid lett og ikke bekymre seg. Men Jesus er her alltid for oss og la oss be om at Jesus hjelper oss til og ikke bekymre oss så mye. Hos Jesus er vi alltid trygge og Han beskytter oss. 

«For Gud ga oss ikke feighets ånd, men krafts og kjærlighets og sindighets ånd.»
‭‭2 Timoteus‬ ‭1:7‬ 

«For vi vet at alle ting samvirker til gode for dem som elsker Gud, dem som etter hans råd er kalt.»
‭‭Romerne‬ ‭8:28‬ ‭

Jesus gir oss fred , vi må bare stole på Han og tro at Han hjelper oss. 


«Den som har et grunnfestet sinn, ham lar du alltid ha fred, for til deg setter han sin lit. Sett deres lit til Herren til alle tider! For i Herren Herren har vi en evig klippe.»
‭‭Jesaja‬ ‭26:3-4‬ ‭

Vi har en evig klippe i Herren, vi har alltid fred hos Han som elsker oss. 

 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...