søndag 28. februar 2016

Finne roen i hverdagen og være kreativ


Foto @Privat


Mange av oss er stresset, har kanskje en stressende hverdag og har problemer med og finne hvilepulsen. Vi mennesker trenger og hvile, kroppen trenger hvile, og hva er ikke bedre enn og gjøre noe kreativt som gjør at du finner hvilepulsen.

Og her skal jeg komme med noen tips:

- Lag en notatbok eller avtalebok hvor dere finner bilder på nettet som betyr noe for dere og gjør dere glade, print de ut, klipp de ut og lim de på en avtalebok eller en notatbok og gjør den personlig. (jeg har planer om og gjøre det i dag)

- Lag smykker, jeg hadde ikke annet enn noe garn i går, men lagde meg det armbåndet dere ser over her, fullførte armbåndet i dag, det ble personlig og jeg liker det, selv om det kanskje ikke ser så profesjonelt ut, men jeg hadde det så koselig når jeg drev og lagde meg dette armbåndet.

- Hos bokhandlere finner dere diverse fargeleggingsbøker for voksne, jeg har en selv og de er geniale

 - Strikk, sy, hekle - flere menn har begynt med det også

- Har dere mange bilder på pcen, hva med og få fremkalt de og lag en scrapbook, dette er kjempe koselig og drive med

- Ta med kamera og gå en tur, finn noe og ta bilde av, legg gjerne ut på sosiale medier, det vil gi dere en god følelse.

- Les en god bok

- Ta fotbad

*************
Bare noen tips til og finne hvilepulsen, ellers anbefaler jeg alle og innvistere i et gripekors, disse får dere kjøpt i kristne bohandlere eller på nettet, det er godt og gripe tak i, gripe tak i korset rett og slett,ellers anbefaler jeg en Bønnelenke, Be Jesus Bønnen. Det er kjempe fint.

Ønsker alle sammen en rolig, kreativ og fin søndag. God Bless

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...