lørdag 20. februar 2016

Vi må prøve

I dag lagde jeg jegergryte fra bunnen av. Helt fra bunnen av. Det tok meg ihvertfall en time på kjøkkenet. Den skulle være fra oppskrift,  men endte opp med egen vri. Ingrediensene var blant annet einerbær, brunost,  sennep og tyttebær. I tillegg til friske grønnsaker, kjøtt og diverse. Til tilbehør hadde vi ris.

Jeg har ikke så stor tro på meg selv og selvbildet er lavt.  Det er en dårlig egenskap jeg er fullstendig klar over. Men alt handler om og tørre, feiler man så prøver man igjen.  Litt som livet. 

Jeg har ikke vært særlig flink til og lage mat. Her snakker vi fullstendige elendig som brant alt som var. Som fikk brannalarmen til og ule da jeg bodde i blokk. Og som røykla hele stua. Jeg gikk fra og ikke kunne noe til dette, som forresten fallt i smak og som jeg fikk mye skryt for.

Man må prøve . For hvis man ikke prøver, går man glipp av mye. Jesus er her alltid og hjelper oss på veien.


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...