tirsdag 9. februar 2016

Å Tro noe man ikke ser


-- Hvilket tegn gjør du, så vi kan se det og tro på deg? Hva vil du gjøre? -- Johannes 6:30.
Jeg tror at i løpet av livet så tenker vi mennesker, vi tenker at hvordan kan Jesus være til når vi ikke kan se eller ta på Han. I Johannes 6:30 spør disiplene Jesus om og gjøre tegn så de kan se og tro på Han.
I Matteus 12:39 står det
-- Noen skriftlærde og fariseere tok da til orde og sa: Mester, vi vil gjerne se deg gjøre et tegn. En ond og utro slekt krever tegn, men den skal ikke få noe annet tegn enn Jona-tegnet.-- Matt. 12:39.
Det og tro på noe man ikke kan se eller ta på har vært et tema man har følt på i lange tider.
-- Han var i verden, og verden er blitt til ved ham, men verden kjente ham ikke. Han kom til sitt eget, og hans egne tok ikke imot ham. Men alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn. -- Johannes. 1:10–12.
Jesus er Guds Sønn og at Gud har sendt Sin Sønn for oss for og gi oss Frelse. Jesus kaller det Livets Brød. Det betyr at det er ikke fra denne verden vi lever i, det er fra Himmelen og det gir denne verden liv.
Husker dere historien om Jonas som var i hvalens buk? Han var der i tre dager og tre netter, Jesus forklarer dette med Sin død og oppstandelse, dette er et av de viktigste tegnene.
For meg så viser Jesus Seg daglig, jeg føler Han, kjenner på Han og for meg er troen min sterk, men allikevel er det tider hvor jeg som andre mennesker skulle ønske jeg kunne ha møtt Jesus personlig. Men jeg merker selv hvor mye jeg merker Jesus og hvor sterk troen min er og alt jeg ser i media og hører om mennesker som blir berørt, og som får livene sine forandret.  Jeg har hatt perioder i mitt liv hvor jeg har vært litt tvilende, ikke at jeg ikke har vært kristen, men fordi jeg har slitt mye og lurt på om hvorfor det er som det er og hvorfor så mange mennesker sliter her i verden, dette er spørsmål jeg kanskje aldri får svar på, kanskje ikke før den dagen jeg skal møte Jesus. Og som jeg alltid synes er vanskelig og forklare til ikke troende.  Jeg er bare et menneske, et menneske som går på livets skole og vil lære alt jeg kan lære om Jesus, og som elsker Jesus.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...