onsdag 10. februar 2016

Sitat fra C.S Lewis



Foto: C.S Lewis


Noen ganger liker jeg og lese sitater fra historiske personer, forfattere og personer som vi husker godt. I dag vil jeg dele med dere et sitat som C.S Lewis har kommet med:

<< I belive in Christianity as i belive that the sun has risen not only because i see it, but because by it i see everything else >> C.S Lewis.

Så når jeg leste det kom jeg på dette: La oss vandre i lyset. Jeg åpner Bibelen min og leser i 1.Johannes Brev:

-- Det som var fra begynnelsen, det vi har hørt, det vi har sett med egne øyne, det vi så og som hendene våre tok på, det forkynner vi: livets ord. Og dette skriver vi for at vår glede skal være fullkommen. Dette er budskapet vi har hørt av Ham og forkynner for dere: Gud er lys, det finnes ikke mørke i Ham. Sier vi at vi har fellesskap med Ham, men vandrer i mørket, da lyver vi og følger ikke sannheten. Men dersom vi vandrer i lyset, slik Han selv er i lyset, da har vi fellesskap med hverandre, og blodet fra Jesus, Hans Sønn, renser oss fra all synd. -- 1 Johannesbrev 1,1.4-7

Videre leser jeg i Jakob:

-- La oss ikke føre vill, mine kjære søsken! All god gave og all fullkommen gave kommer ovenfra, fra Ham som er himmellysenes Far. Hos Han er det ingen forandring eller skiftende skygger -- Jakob 1:16-17

Til slutt leser jeg i salmene og finner dette:

-- Ditt ord er en lykt på min fot og et lys for min sti. -- Salme 119:105

Ville bare dele dette med dere i dag, synes det er så fint :-)

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...