onsdag 10. februar 2016

Paulus, et bra forbilde



Paulus kjenner vi til som en  kristen martyr. Men han var også en fariseer som forfulgte og drepte kristne. Han ender sine dager som en kristen martyr i år 64. 

Gud hadde store planer for Paulus. Paulus fikk se lyset, rett og slett bokstavelig talt, han vendte om og ble den største misjonæren vår verden har sett.

Paulus reiste rundt og forkynte i hele middelhavsområdet, han grunnla flere menigheter, han skrev mange brev som vi kjenner til i Bibelen.

Jeg synes vi kan takke apostelen Paulus for og ha forklart hva Jesu død og oppstandelse betyr for oss.

Jeg vil kalle Paulus for et forbilde, jeg har begynt og lese mer om Paulus og synes det er flott og lese om Guds store planer for Paulus. Paulus synes jeg også er et bevis på hvor tilgivende Jesus er, Paulus sin historie før han ble kristen er ikke bra, det skjedde forferdelige ting som vi kan lese om i Apostelgjerningene. Paulus het Saulus før. 

I dag leste jeg i Filipperne og kom over noe Paulus har skrevet om og ta vare på det gode. Jeg ønsker og dele det med dere, da jeg synes det var så fint og lese :

-- For øvrig, søsken, de ting som er sanne, de ting som er av god moral, de ting som er rettferdige, de ting som er rene, de ting som er verd å elske, de ting som det tales vel om, om det er et ærbart liv, og som om det er noe som er verd å bli rost, så legg dere alt dette på sinne! Alt det som dere lærte og tok imot og hørte og så hos meg, det skal dere gjøre. Og fredens Gud skal være med dere. -- Fillipperbrevet 4:8-9








Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...