mandag 15. februar 2016

Det bare skjer, men Jesus er med bestandig






Mens jeg sitter her, dypt konsentrert med det jeg driver med, hodet plantet ned i skjermen på fanget - denne gangen er det mobilen min, jeg vet egentlig ikke hva jeg driver med - hva som stjeler oppmerksomheten min gang på gang, hvorfor jeg hele tiden blar nedover, hver dag - dag inn og dag ut, men jeg husker ikke halvparten av det jeg leste en gang. Men hvorfor gjør jeg det? Hvorfor bruker jeg så mye energi og tanker på det - da jeg heller kunne gjort andre ting, mer betydningsfulle. Og her sitter jeg og blar nedover på sosiale medier eller leser blogger. Men lærer jeg noe, lærer jeg noe viktig? nei jeg gjør vell ikke det, men jeg gjør det for det - det er som det har blitt en rutine, noe jeg må gjøre. Og det er avhengighetsskapende, ja gjett om det er. Jeg sitter og trykker, scroller ned og bruker mye av livet mitt på nettopp dette med sosiale medier, blogger, internett og i det hele tatt. Men hva om jeg hadde stoppet opp et lite øyeblikk, tenkt hva jeg ville bruke mitt liv på sammen med Jesus.

Jesus er her bestandig, jeg må bare la Han være her og vise at jeg trenger Han, mer enn det andre som tar oppmerksomheten min, som jeg i grunn ikke lærer noe av. Det er ikke det viktige og det er heller ikke noe jeg må gjøre. Jeg kjenner en person, en person som er fantastisk! Som ikke bruker noen sosiale medier, som er en enkel person, ikke en person som har mange duppeditter, men en person som det viktigste for denne personen i verden, er at alle rundt den personen har det bra! Thats it, ikke noe mer enn det, kun at alle rundt personen har det bra. For da har denne personen det bra. Jeg skal ikke nevne navn, men jeg tror vi alle har noe og lære av denne personen!

Jeg har iallefall det og jeg skal bruke denne dagen og tenke på hva jeg synes er viktig her i livet og hvem som skal få stjele oppmerksomheten min <3

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...