mandag 15. februar 2016

Fashion i Bibelen?




Jeg er jente og er veldig glad i klær, sko, vesker - sånne jente ting. Men jeg har aldri vært moteriktig, jeg går i de klærne jeg synes er fine og skaper min egen stil utifra de klærne. Jeg har blitt mobbet mye på skolen og husker jeg var veldig sånn at jeg skulle gå i kjoler. Jeg hadde kort hår og jeg gikk i de klærne jeg likte. Dette var en av grunnene til jeg ble mobbet, at jeg ikke gikk kledd som de andre i klassen, at jeg var anderledes, men også fordi jeg var og er kristen.

I dag tenkte jeg og skrive litt om det her med mote i Bibelen, fordi jeg fant noen vers jeg synes var interessante, og som fikk meg til og tenke veldig.

Først vil jeg sitere fra begynnelsen av, skapelsen:

-- Herren Gud laget klær av skinn til mannen og kvinnen og kledde dem. Herren Gud sa: << Se! Mennesket er blitt en av oss og kjenner godt og ondt. Bare det nå ikke strekker hånden ut og tar av livets tre også, så det spiser og lever evig!>> Herren Gud sendte mennesket ut av Edens hage for å dyrke jorden, som det var tatt av. Han drev mennesket ut, og øst for Edens hage satte Han kjerubene og det flammede sverdet som svinges uten stans. De skulle vokte veien til livets tre. -- 1 Mosebok 3:21-24

I forkynneren står det skrevet:

-- Det finnes ikke er rettferdig menneske på jorden som bare gjør godt og aldri synder! Se, dette er det eneste jeg har funnet. Gud gjorde mennesket rakt og rett, men de prøver så mange slags påfunn. -- Forkynneren 7,20,29

Dette sier Bibelen om og kle seg

- Klær kom inn i verden fordi man fikk behov for å skjule kroppen sin

-- Herren Gud lagde kjortler av skinn til Adam og hans kone, og Han kledde dem. -- 1 Mosebok 3:21

- Når folk ble skikkelig sinte, pleide de og flerre kappen sin

-- Da jeg hørte dette, flerre jeg kappen og kjortelen, og jeg rev ut hår fra hodet og skjegget. Så satte jeg meg ned og var helt lamslått. -- Esra 9:3

-- Da reiste Job seg, flerret kappen sin og raket seg på hodet. Han falt til jorden og tilba. -- Job 1:20

- Jesu kjortel var av det aller fineste slaget. Det var vevd i ett stykke, og uten sømmer

-- Da soldatene hadde korsfestet Jesus, tok de klærne Hans og delte dem i fire deler, en del til hver soldat. De tok også kjortelen. Men kjortelen var uten søm, vevd fra toppen i ett stykke. -- Johannes 19:23

- Gud sier at vi mennesker ikke skal tenke så mye på klær, fordi Han skal kle oss

-- Hvis nå Gud kler gresset på marken på denne måten, det som står i dag og blir kastet i ovnen i morgen, skal Han ikke mye mer kle dere, dere lite troende? -- Matteus 6:30

- Vi skal først og fremst være kledd i Kristus

-- Men ikle dere Herren Jesus Kristus, og lukk ikke opp for kjøttet, slik at lystene vekkes. -- Romerne 13:14

- Vi skal være kledd i inderlig medfølelse, godhet og ydmykhet

--  Ikke slik å forstå at jeg allerede har nådd det eller at jeg allerede er blitt fullkommen. Men jeg jager framover, så jeg kan gripe tak i det, ettersom Kristus Jesus også har grepet tak i meg. -- Kolosserne 3:12

- Vi skal være kledd i kjærlighet

-- Men fremfor alt dette: Dere må ikle dere kjærligheten, som er fullkommenhetens bånd --  Kolosserne 3:14

- Vi skal ta på oss <<Guds rustning>>

-- Til slutt, mine søsken, bli sterke i Herren og i Hans veldige kraft! Ta på dere Guds fulle rustning, så dere kan være i stand til å stå imot djevelens listige knep. -- Efeserne 6:10

- I himmelen skal alle være likt kledd, det skal ikke være moter

-- Deretter så jeg, og se, en stor skare som ingen kunne telle, av alle folkeslag, stammer, folk og tungemål, som sto foran tronen og foran Lammet, kledd i hvite kjortler, med palmegrener i hendene sine. -- Johannes Åpenbaring 7:9

**************
Så med det ønsker jeg dere en nydelig start på ny uke med nye muligheter - God Bless <3


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...