søndag 21. februar 2016

Gud er Ydmyk



-- Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og Jeg vil gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av Meg, for Jeg er mild og ydmyk av hjertet, så skal dere finne hvile for deres sjel. For Mitt åk er godt og Min byrde lett. -- Matteus 11:28-30

-- Kast all deres bekymringer på Ham, for Han har omsorg for dere. -- 1 Petersbrev 5:7

-- Si til datter Sion: Se, din Konge kommer til deg, ydmyk er Han og rir på et esel og på trekkdyrets fole. -- Matteus 21:5 --

En Åk er et bæreredskap, det er en trestokk som man har over skuldrene, det er kuttet av en halvsirkel for støtte for nakken, og det er en kjettingsstubb i hver ende med en krok man hekter bøttene på, på hver side.

Det høres kanskje tungt ut og ta på seg Jesu åk, men mange forteller at det er lettere og bære tungt når de bruker Jesu åk.

I det gamle testamentet blir Gud fremstillt som ikke så veldig ydmyk. Men dette blir anderledes i det nye testamentet, for der møter Jesus mennesker på en veldig ydmyk måte. Og Han vil være med på og bære det som er tungt.

Så hvis vi trenger hjelp til og bære, så gå til Jesus.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...