søndag 19. februar 2017

Bønn @ Bibelstudie



- Så sier Herren Gud: Også dette skal Jeg la Israels hus spørre Meg om å gjøre for dem: Jeg skal gjøre dem tallrike, som en saueflokk av mennesker. Som en flokk av hellige, som Jerusalems flokk på hennes høytidsdager, slik skal menneskeflokken fylle byene som lå i ruiner. Da skal de kjenne at Jeg er Herren. - Esekiel  36:37

Bønn er forløperen til nåde. Hvis du går tilbake i historien vil du finne at nåde sjeldent kom av seg selv uten ved Bønn. Det vet du med din personlige erfaring. Igjennom Bønn viser Gud Sin store barmhjertighet for deg. Når du først finner fred ved blodet på korset, har du bedt mye, Gud fjerner tvil. Når du har opplevd glede og fryd, er du nødt  til og se på det som bønnesvar.

Når du har blitt fridd ut av trengsler og ulykke, og mektig hjelp når du har vært i stor fare, har du vært i stand til og si:- Jeg søkte Herren, og Han hørte meg og tok bort all min frykt. - Bønn er alltid forordet til velsignelser. Bønn er forbundet med velsignelse, og det viser oss verdien av det. Hvis vi fikk velsignelser uten og spørre om de, så blir det vanlige ting, mens bønn gjør barmhjertighet mer dyrebar enn diamanter.

De tingene vi ber om er verdifullt, men vi innser ikke hvor dyrebart det er, før vi har søkt det for alvor.

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...