lørdag 4. februar 2017

hvor finner vi svarene ?


Rundt i sosiale medier ser jeg mennesker er rasende på hverandre, jeg ser feeden min er full av politiske uenigheter. Og jeg er sånn jeg også. Jeg kan irritere meg grønn over politikk. Jeg ser feeden min er full av folk som hyller Trump. Og folk som misliker Trump. Jeg ser feeden min er full av folk som raser mot Lysthaug, men jeg ser også folk som digger henne. I lang tid har jeg tenkt. Jeg har rett. De andre tar feil. Jeg vet for jeg har lest sånn og sånn. 

Men så sendte jeg en del spørsmål på Israel sider på Facebook. Først var jeg svært uenige med folk. For jeg mener. Vi har jo VG. Dagbladet osv. De må da ha rett. Problemet er i følge de. Politisk styrt og at man bør ha flere kilder. Så jeg valgte og høre etter. Jeg fikk tips til kilder. Og jeg har siden i går lest svært mye. Og innsett det er veldig mye medialøgn. Jeg har tenk til og lese meg til mer. 

Men etter jeg fant ut dette. Så velger jeg og se flere sider enn nettopp en side. Jeg har begynt og gjøre resurtch før jeg svarer og jeg stiller gjerne spørsmål hvis det er noe jeg lurer på før jeg evt gjør opp en mening. Jeg tenker meg om to ganger før jeg svarer. 

Men jeg er på ingen måte liberal. Stikk motsatt faktisk, men jeg er åpen for og lære og det tror jeg er viktig. Ellers velger jeg og følge Guds Ord. Der tror jeg de fleste svar visst ikke alle svar ligger. Og jeg velger og høre på Jesus. 
 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...