torsdag 2. februar 2017

Har jeg blitt mer stille? @Israel


Meg nederst til venstre.

**********

Jeg har et spørsmål til alle dere som er politisk aktive / engasjerte og som tør skille dere ut. Som ikke bryr dere om hva andre folk mener og tenker og som daglig kjemper en eller annen form for kamp. Jeg var en gang en av dere, jeg var tøff i min ungdom, nå er jeg mer pysete. HVORDAN klarer dere? La meg fortelle dere min historie : jeg har vært i Israel tre ganger. Dro alene dit som 17 åring. Helt alene. Hørte skyting noen få km unna hotellet jeg bodde på som 15 åring. Det gikk av en selvmordsbombe dagen etter vi dro fra en kibbutz. Akkurat der vi var dagen før. Jeg har blitt intervjuet av Israel Televition som 15 åring og kom på TV. Jeg har vært aktiv når det gjelder Midtøsten konflikten. Jeg har blitt intervjuet av avisen Norge i dag. 5 siders intervju. Jeg har vært aktivt i demonstrasjoner. Jeg har intervjuet en Messiansk jøde i et oppdrag for avisen Norge i dag. Så jeg vet svært godt om konflikten. Jeg har holdt taler og opplevd trusler og jeg har opplevd at folk ville banke meg opp. Men jeg har bestandig stått opp for meningene mine. Jeg har også vært på samme konferanse og satt ikke langt unna Ariel Sharon og Benjamin N. 

Hva skjedde egentlig? Man vokser vell og jeg liker vell mer og være rolig nå og nå er jeg 30 år :-) 

Men det er så vanskelig og være tøff i dagens samfunn. Jeg har fortsatt de sterke meningene mine. Samme synspunkter som før. Men problemet er bare at jeg tørr ikke like mye som før. 

Men hvordan klarer dere? 
 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...