mandag 27. februar 2017

Oppdatering - Kosthold



+ Hjemmelaget glutenfri lavkarbo briks


+ Hjemmelaget glutenfri energibar - egen oppskrift


+ Glutenfri lavkarbo vafler med bær uten sukker


+ Varme bær med laktosefri mager kesam og glutenfri havregryn


+ Hjemmelaget glutenfri musli


+ Smoothie bowl med fryste bringebær og laktosefri naturell yoghurt med glutenfri havregryn på toppen




+ Eggerøre med grønnsaker


+ Varme bær med laktosefri mager kesam og hjemmelaget musli

Hei kjære blogg lesere :-) Ny uke, nye muligheter, mandag - åh det elsker jeg. I dag tenkte jeg at jeg skulle oppdatere dere litt på kostholds fronten. Jeg får stadig meldinger fra dere om hvor mye dere setter pris på de hverdags innleggene også - det betyr mye, derfor tenkte jeg at jeg skulle skrive litt hverdagsinnlegg og Bibelstudie innlegg slik jeg pleier :-) Dermed er det en blogg hvor jeg deler min hverdag som kristen også og hva det innebærer på en måte, jeg er jo menneske og gjør vanlige ting også, selv om jeg lever for Jesus, elsker Jesus og er kristen og har en sterk tro, så har jeg også interesser, og i dag tenkte jeg og blogge om en av de som er helse <3

Bibelen forteller oss også om og ta vare på helsa, jeg har blogget om dette tidligere og skal blogge om det senere også. Men i dag oppdaterer jeg dere på kostholdet mitt og hvorfor jeg må gå på dette kostholdet.

Jeg har en sykdom, en kronisk sykdom, eller jeg har flere kroniske sykdommer, men en jeg nylig har fått vite om - jeg skal ikke gå så mye inn på hva det er for noe og hva alle slags symptomer osv den gir, men det er veldig ubehagelig og mye smerter og sykdommen gir insulin resistens blant annet, så man har lett for og få diabetes og jeg får lavt blodsukker ofte og høyt og merker jeg får slags lignende føling, noe som er veldig ubehagelig, leger i Norge vet svært lite om denne sykdommen, så jeg har måtte gått på Amerikanske sider og måtte gjort resurtch på egenhånd, da kom jeg over dette kostholdet som kan hjelpe, det vil ikke gjør meg helt frisk, men vil hjelpe meg ellers på mange områder, jeg merker store endringer etter bare litt over en uke, og jeg har begynt og gå ned litt i vekt, med denne sykdommen er det svært vanskelig og gå ned i vekt, men med et slikt kosthold finnes det håp.

Jeg har fått mer energi med det nye kostholdet, før gikk jeg mye sulten, hadde mye lavt blodsukker og ustabilt blodsukker som ga en rekke ubehag, jeg måtte spise så ofte for var så sulten, jeg var sunn, men jeg spiste feil, nå setter jeg på nedtelling på mobilen, jeg blir så mett av maten jeg spiser nå, så jeg må ha på nedtelling så jeg husker og spise hehe, så hver tredje time spiser jeg, for og unngå det lave blodsukkeret, så jeg er veldig flink nå til og spise regelmessig og riktig.

Så hva er kostholdet? Det er mye jeg ikke kan spise, men det er mye jeg kan spise også som er så godt, kostholdet var litt uvant i starten, men  nå elsker jeg det og de positive endringene det gir fysisk og psykisk, sover bedre, får mer energi og det begynner og hjelpe på psyken. jeg spiser lavkarbo, men ikke helt lavkarbo, jeg kan ikke spise fett, så jeg går for magrere produkter, men har kuttet ut ris og pasta, og spiser mindre poteter (poteter er såå vanskelig og kutte ut, så jeg har trappet ned på det heller og skal kutte det ut etterhvert) jeg spiser bare brød iform de jeg lager selv som er innafor det jeg kan spise, jeg har måtte spise mye egg fordi jeg har proteinmangel, og det har blitt bedre nå etter jeg fikk i meg mer av det, så spiser jeg ingen form for sukker eller kunstig sukker, det er sånn nei ting, fordi man ikke kan spise sukker i det hele tatt på grunn av insulin resistens, men jeg er glad jeg kuttet ut det for snart 3 år siden, for da er det ikke noe problem lengre.

Så det var litt om mitt kosthold, jeg kommer tilbake med et Bibelstudie innlegg litt senere. Ønsker dere en velsignet mandag og uke <3





Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...