torsdag 9. februar 2017

og sånn går dagene



Hei kjære blogg lesere ! Helgen er her og det er kjempe koselig, men jeg ligger rett ut med intense magesmerter. Dette kommer av at jeg fikk i meg gluten for noen dager siden. Type fem ca. Det kan være en stor utfordring og ha gluten allergi. Men det er heldigvis alternativer og få kjøpt, jeg får dessverre ikke dekket noe, så vi må penge ut med alt selv, veldig dyrt med glutenfri mat, men det hjelper så det må til. Jeg fikk som sagt i meg gluten. Da blir jeg veldig dårlig, dette resulterer i at jeg ikke får blogget kvalitets innlegg. Noe jeg beklager, men jeg er i godt humør for det om. 

Når jeg får i meg gluten, så blir jeg dårlig i flere uker. Opptil kanskje en måned eller lengre. Så og si sengeliggende. Jeg får feber , utslett , intense mage smerter og rygg vondt, kaster opp og ja i det hele tatt. 

Det som er , som jeg mener burde endres og som gjør at fler og fler reagerer på gluten, er at diverse mel, deriblant hvetemel er behandlet på en annen måte enn før. Dette skulle jeg ønske kunne endres, melet er ikke det , det en gang var. Har dere tenkt over at før i tiden hørte man sjeldent om folk som hadde cøliaki. Vell det stemmer. Nå sliter veldig mange med cøliaki og glutenallergi. Mest sannsynlig har jeg cøliaki, men grunnen til at jeg ikke får det dekket er fordi jeg ikke er testet for nettopp cøliaki, problemet er at jeg klarer ikke testen, og spise gluten i tre måneder får jeg ikke til, jeg blir dårlig om jeg bare får i meg spor av det. Men jeg vet jeg reagerer kraftig. Så da får jeg heller betale maten selv.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget om min gluten allergi , er fordi jeg ønsker og opplyse dere om at det er derfor det blir dårlige innlegg. Jeg håper dere forstår <3

Men nå er det helg og det skal nytes, imorgen blir det også noe koselig. Vi skal nemlig på tur. Forteller mer om dette senere. Så håper jeg formen bedrer seg. Og flere innlegg kommer i dag <3

GOD BLESS
 
 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...