søndag 5. februar 2017

hva jeg tenker på i dag


Kom over denne på Facebook i dag. Min kommentar :


Wow dette synes jeg alle butikker bør begynne med! Jeg synes det blir kastet alt for mye mat. Er vi virkelig så fine på det? Tenk på alle de som virkelig kunne gjort hva som helst for mat. Jeg skjemmes av at så mye mat bare blir kastet. Tenk på før i tia og hvordan samfunnet har blitt nå. Jeg synes rett og slett det er flaut!! Vi må ta oss sammen - seriøst. PS. Flott tiltak , la oss håpe flere butikker begynner med det samme. Gjerne alle. 

*********

En annen ting jeg tenker på. 

 vi forurenser vårt eget miljø. Dette har gått langt nå, og det er vanskelig og få det til og snu. 
Jeg tenker på at vi spiser mat som er sprøytet med kjemikalier for at insekter ikke skal spise maten. Frukten blir importert fra utlandet hvor de sprøyter mye mer enn her i Norge. Druer, avokado og banan er verstingene og forskere har funnet ut at hele bananen er full av kjemikalier, ikke bare skallet. Men den økologiske bananen, den var bra. Tommel opp. gris og kylling blir proppet med antibiotika og vaksiner. Fisken lever i oppdrettsanlegg og blir vaksinert , den får antibiotika så det holder.  Både laks og torsk er oppdrettsfisk og dyrene blir foret med pellets som inneholder mer omega 6 fra vegetabilske oljer enn omega 3. Oppdrettsnæringen er med på å ødelegge miljøet i havet. Norsk oppdrettslaks blir faktisk sendt i store skip til Kina for å pakkes i plast før den kommer tilbake!! Snakk om kortreist mat!

******

Jeg har lett for og tenke mye, dette ble mine to store temaer i dag, som jeg både tenker på og som jeg snakker mye om i dag. 

 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...