onsdag 15. februar 2017

2.Kongebok - Jojakin @ Bibelstudie


- Alt han hadde bruk for, ble gitt ham som regelmessig underhold for kongen, en del for hver dag, alle hans livs dager. - 2 Kongebok 25:30

La oss snakke om Jojakin. Jojakin var ikke sendt bort fra kongens palass, med en overflod som skulle vare i måneder, men hans forsyning var gitt  ham som en daglig porsjon.Vi trenger ikke morgendagens rester, morgendagen har enda ikke kommet, og det vi håper for, for dagen er enda ikke født.

Tørsten vi føler i juni, trenger ikke være slukket i februar, for vi kjenner den ikke enda. Hvis vi har nok drikke hver dag, når dagen kommer, trenger vi ikke vite når vi føler tørst. Tilstrekkelig drikke for dagen er det vi skal nyte. Vi kan ikke spise, drikke eller kle oss mer enn det dagen gir oss av mat og klær. 

Det og ha nok er det vi virkelig bør nyte. Det er det vi kan forvente, og det og forvente mer gjør at vi ikke er takknemlige nok. Når vår Far i himmelen ikke gir oss mer, bør vi være takknemlige for det vi har. 

Jojakins oppgave er våres, vi har en oppgave, en oppgave gitt fra vår Konge, nåden. en evigvarende nåde. Det er all grunn til og være takknemlig,

Vi trenger daglig føde. Føde av Guds Ord. Vi har ikke styrke alene, og hver dag bør vi søke Herren for styrke, for Herren gir oss virkelig styrke. Det er en fin forsikring at den daglige porsjonen er sørget for. Igjennom Bønn og Guds Ord, og å vente på Herren, vil du få en ny styrke. Hos Jesus er alle ting du trenger gjort klart for deg, så nyt det. Du går aldri sulten når det daglige brødet av nåde er på bordet. 


Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...