mandag 20. februar 2017

Min traume


Meg da jeg var 14



Hei kjære blogg lesere , jeg starter denne blogg dagen med og fortelle min traume, ettersom jeg skrev en sak om dette på min facebook profil, tenkte jeg at jeg ville forklare dette på bloggen også.

Jeg var 14 år da jeg ble med på en ungdomsleir med ungdommer fra USA, jeg husker det som det skulle vært i går, jeg hadde gledet meg til og dra fordi jeg kunne tenkt meg venner for livet, pluss at jeg ville lære meg engelsk og ikke minst ville vokse i troen min. Jeg tok helt feil om hvordan dette var.

En kjent predikant jeg ikke vil nevne navnet på,  hadde ansvar for denne gruppen, og vi var mange, vi hadde opptredner i Karl Johan, hvor vi hadde drama og skulle Evangelisere, dramastykket hadde veldig fokus på at blir du ikke kristen kommer du til helvete. Jeg følte meg veldig presset i denne gruppa og hadde ikke noe annet valg enn og opptre i Karl Johan.

Vi fastet, dette var noe vi måtte gjøre, vi sto opp klokken 6 om morningen og måtte delta på møter hele dagen og en pause med Evangelisering , før møte på kvelden, dette holdte på i lang tid. Vi fastet en uke i strekk. Da skulle vi ikke spise noe, drikke litt vann, men ellers var det veldig viktig vi leste i Bibelen og studerte Guds Ord, fordi vi skulle ha fremføringer og holde prekner på tur.

Under disse møtene ble jeg holdt fast og tvingt til og tale i tunger, jeg fikk det ikke til på tvang, og da var jeg ikke kristen nok, alle samlet seg rundt meg og fortsatte og holde meg fast, denne gangen skulle de drive djevelen ut av meg, de mente jeg var besatt.

Når vi etterhvert skulle spise ble jeg sittende alene, de andre satt sammen i gjenger, jeg var ikke kristen nok til og tilhøre deres gjeng, jeg var en besatt person ingen ville ha noe med og gjøre.

Jeg har i mange år trodd jeg ikke var kristen nok, jeg har trodd jeg kommer til helvete.

Jeg vil tilføye at dette har vært en vondt traume for meg, men som mamma og pappa syntes har vært veldig vondt, hadde de visst at denne ungdomsleiren var som den var, hadde de aldri sendt meg på den, de har hjulpet meg veldig mye, jeg har ikke stått i det her alene, mamma og pappa tar sterkt avstand fra sånne ting, og synes dette har vært veldig tøft.

Jeg sliter med traumer med det fortsatt, jeg kan ha mareritt og våkne kaldsvettet og at jeg skjelver. Grunnet den hendelsen har jeg vanskeligheter med djelvel og helvete, det er vanskelig og i det hele tatt høre om noe om det onde, det er vanskelig med den siste tid og endetidsprofetier.

Til tider kan jeg ha det veldig tøft med dette, men jeg har kjempet så hardt og kommet mye lengre, men det er enda tid igjen, men det kommer seg og jeg skal klare det :-)

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...