fredag 3. februar 2017

Guds Plan


- Stol på Herren, Han er god. -

***********

Jeg har siden tenårene lurt på hva Guds Plan med meg er, hva jeg skal være slags person i Kristen livet, om det er en spesiell tjeneste jeg skal ha osv. Jeg har lenge hatt forskjellige mål og ønsker, men jeg kan ikke si jeg har oppnådd noen av de eller gjort noe med det, men da tenker jeg at det kanskje ikke var meningen det. 

Jeg har daglige samtaler med Gud. Det synes jeg er viktig. Men jeg har fremdeles ikke skjønt helt hva som er Guds plan med meg. Kanskje dette er noe som skjer en gang i fremtiden. Men jeg velger og be om det. For jeg lever for Jesus og ønsker og følge Han av hele mitt hjerte og jeg ønsker at Gud skal vise Sin plan for meg. Så dette ber jeg mye om. Jeg ber om fremtiden. For bare Gud vet, man jeg vil lytte til Gud og ikke gå min egen vei. 

Jeg tror på at livet er en reise på godt og vondt og at vonde ting kanskje var en mening skulle skje, som gjorde at det åpner dører for fremtiden. Hvis en tenker tilbake i tid så kanskje man ser litt mer hva Gud mente med det og det. 

Noen tanker på en fredag :-) 
 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...