torsdag 16. februar 2017

Filipperbrevet 4:11 @ Bibelstudie


- Jeg sier ikke dette fordi jeg mangler noe, for jeg har lært å være fornøyd under de forskjellige forhold jeg har vært i. - Filipperbrevet 4:11

Ugress vokser fort. Griskhet, misnøye og klaging er like naturlig for menneske som torner i jorden. Vi trenger ikke så tistler og bjørnebær, for de kommer naturlig. Fordi de alltid har vært der. Men de fineste tingene på jorden må dyrkes. Hvis vi vil ha hvete, må vi pløye og så, hvis vi ønsker blomster, må det være i hagen og gitt omsorg fra gartneren.

Tilfredshet er en av blomstene på himmelen, og hvis vi vil ha den, må vi dyrke den, for den vil ikke vokse i oss av natur. Det er den nye naturen alene som kan produsere den, og selv da må vi være forsiktige og påpasselig at vi opprettholder og dyrker den nåde som Gud har sådd i oss.

Paulus sier : " jeg har lært og være fornøyd ". Det kostet ham mye, det med sannheten, men det var ingen tvil om at Paulus trodde han noen ganger hadde lært og da brøt sammen. Vi kan godt være villig til og tåle Paulus sine skavanker og dele det kalde fangehullet sammen med han, og kan tilegne oss hans godhet.



Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...