onsdag 15. februar 2017

En Bønn @ Bibelstudie


- Men voks i nåde og kjennskap til vår Herre og Frelser Jesus Kristus! Ham tilhører æren både nå og til evighetens dag! Amen. - 2.Peter 3:18

Himmelen vil bli full av ustanselig tilbedelse av Jesus. Ham tilhører æren. Er Han ikke Kongen for alltid? Kongen av alle konger og Herren over alle Herrer, Vår evige Far? Ham være ære for alltid. Aldri skal Hans pris opphøre. Det som ble kjøpt med blod fortjener og vare. Korsets herlighet må aldri bli overskygget,  glansen av graven og oppstandelsen må aldri bli nedtonet. Å kjære Jesus, Du skal bli rost til all evighet. 

Apostlenes lære er : Ham være æren, både nå og for alltid. Vil du fra og med i dag la det være din bønn? - Herre hjelp meg og ære Deg, jeg er fattig, hjelp meg og ære Deg, jeg er syk, hjelp meg og gi Deg ære og være tålmodig. Jeg har talenter, hjelp meg og prise Deg med og bruke mine talenter til ære for Deg. Jeg har tid Herre, hjelp meg til og bruke den riktig for og tjene Deg. Jeg har et hjerte som føler, Herre, la den føle kjærligheten din og gløde uten flamme, men hengivenhet til Deg. Jeg har et hode som tenker, Herre hjelp meg og tenke på Deg som har satt meg på jorden for en grunn, Herre vis meg hva grunnen er, og hjelp meg til og jobbe mot det Du har for meg. Jeg kan ikke gjøre mye, men sammen med Deg kan jeg gjøre alt, så Herre jeg bruker min tid på den skatten Du har for meg, det livet Du har for meg og den planen Du har for meg, la meg få ære Deg her og nå, med alt jeg gjør og alt jeg har. 

Leter du etter sannheten? Søk Guds Ord

«Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet, for a...